Medlemsmärke & SFR logotyp

Som medlem i SFR har du möjlighet att använda förbundets logotyp och medlemsmärke i din marknadskommunikation för att stärka ditt varumärke. Märket och logotypen beställer du av styrelsen.

Ansökan och regler kring användande

Eftersom medlemskapet i SFR är personligt medges användande av förbundets logotyp och medlemsmärke endast för enskild medlem och inte för mäklarkedja eller liknande organisation. Symbolerna får till exempel inte visas på företagets hemsidor även om samtliga mäklare är anslutna till och medlemmar i SFR.

Logotypen och medlemsmärket kan till exempel användas på visit- och korrespondenskort samt i mäklarbeskrivning, e-postsignatur, LinkedIN-profil och liknande personliga kanaler.

Tillåtelse att använda logotypen erhålles efter ansökan hos styrelsen med följande blankett. Medlemmen får då logotypen i de vanligaste formaten för att kunna användas elektroniskt och i tryck.

Fyll i ansökan och skicka den med e-post till info@sfrmaklare.se samt i original per post till: SFR, Stationsgatan 6A, 195 40 Märsta.

Ansökningsavgift för beställning av logotypen utgår med 200 kronor.

Medlemsmärket får nya medlemmar via mejl, i hög- och lågupplöst format, när medlemskapet godkänts och registrerats. Som medlem kan du också beställa märket hos styrelsen genom att skicka ett mejl till info@sfrmaklare.se